Η ΙΔΕΑ

Η θετική πλευρά της Ελλάδας. «Crisis is a greek word» είναι ο τίτλος της παγκόσμιας πρωτοβουλίας των Ελλήνων σχεδιαστών, να αφηγηθούν την κατάσταση στην Ελλάδα της κρίσης. Με αφορμή τη συνεχιζόμενη ύφεση και την επέκταση αυτής σε ολοένα και περισσότερες χώρες, 48 από τους κορυφαίους Έλληνες δημιουργούς οπτικής επικοινωνίας, με περισσότερες από 1.240 διεθνείς και εθνικές διακρίσεις, συμμετέχουν για πρώτη φορά σε μια κοινή έκθεση με μοναδικό στόχο να μεταφέρουν το μήνυμα της δημιουργικότητας σε ολόκληρο τον κόσμο.

Γιατί δημιουργικότητα;

Η δημιουργικότητα ως βασικό εργαλείο των σχεδιαστών αποτελεί ένα από τα κύρια συστατικά της συνταγής για έξοδο από την κρίση, μια κρίση που τη ζούμε, την αισθανόμαστε, τη μελετούμε και την αντιμετωπίζουμε.

Οι Έλληνες σχεδιαστές ισορροπούν μεταξύ τέχνης και χρηστικότητας για να οπτικοποιήσουν μηνύματα και ιδέες ή να σχεδιάσουν χρηστικά αντικείμενα για την καθημερινότητα μας. Αυτή τη φορά καλούνται να επιστρατεύσουν τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και την τεχνική τους για να οπτικοποιήσουν την πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά και να προσπαθήσουν να αφηγηθούν μέσα από την τέχνη τους την κατάσταση που παγκοσμίως περιγράφεται με την ελληνική λέξη crisis.

Ως φορείς μιας σημαντικής κληρονομιάς από το παρελθόν, οι Έλληνες προσπαθούν να διαμορφώσουν μια νέα πολιτισμική ταυτότητα που θα τους βοηθήσει να ξεπεράσουν τα προβλήματα της ύφεσης. Οι σχεδιαστές αποτελούν έναν σημαντικό κομμάτι της παραγωγικής και πολιτισμικής ανάπτυξης της χώρας και για το λόγο αυτό πρωτοστατούν με δημιουργικές πρωτοβουλίες στη διαμόρφωση της νέας αυτής ταυτότητας.

Το project “Crisis is a greek word” υλοποιεί η ομάδα Susurrus που δημιουργήθηκε για αυτό το σκοπό και αποτελείται από σχεδιαστές.